• Domů
  • Funkce
  • Ceník
  • Kontakt
  • Přihlásit se
  • Registrace

Integrace

9
  • Shoptet
    • Nastavení automatického založení objednávky v Shoptetu při výměně
    • Vložení formulářů pro reklamace a vrácení zboží do systému Shoptet
  • PPL
    • Jak propojit PPL s Reklamačníkem
  • Upgates
    • Propojení se systémem Upgates
  • Fio banka
    • Nastavení napojení na Fio banku
  • Zásilkovna
    • Jak funguje sledování zásilek Zásilkovny v Reklamačníku
    • Jak propojit Zásilkovnu s Reklamačníkem
  • DPD
    • Jak používat napojení na DPD
    • Jak propojit DPD s Reklamačníkem

Pobočky a uživatelé

2
  • Jak založit novou pobočku
  • Přihlašování zaměstnanců

E-maily, SMS a PDF

2
  • Nastavení e-mailových notifikací
  • Šablony a zástupné znaky

Platby

1
  • Odeslání plateb do banky
Zobrazit kategorie
  • Domů
  • Nápověda
  • E-maily, SMS a PDF
  • Šablony a zástupné znaky

Šablony a zástupné znaky

Budete mít přečteno za: 2 minut

Při práci s šablonami je klíčové pochopit koncept zástupných znaků. Tyto speciální označení slouží k dynamickému nahrazování hodnot a textu ve šablonách, čímž výrazně zvyšují flexibilitu a efektivitu procesu tvorby obsahu. V tomto článku se zaměříme na základní principy práce se zástupnými znaky a jejich význam v kontextu poskytnutých proměnných.

Co jsou zástupné znaky? #

Zástupné znaky jsou klíčovými stavebními kameny šablon, které slouží k označení konkrétních míst v textu, kde bude probíhat nahrazování hodnotami. Tato označení mohou být od jednoduchých textových po složité podmínkové konstrukce. Jsou navrženy k identifikaci proměnných, bloků textu a dalších prvků, které budou následně doplněny konkrétními informacemi z externích zdrojů.

Typy zástupných znaků #

Existuje několik typů zástupných znaků, z nichž každý má svůj specifický účel a přínos. Mezi nejběžnější patří:

  • Klasické zástupné Znaky: Tyto označují místa, kam bude dosazován text, například: {{reklamace-jmeno}}.
  • Podmínkové zástupné znaky: Umožňují dynamické větvení obsahu na základě podmínek, jako je: {{#reklamace-jmeno}} obsah {{/reklamace-jmeno}}.

Těmito zástupnými znaky lze vytvářet šablony, které jsou schopny inteligentně reagovat na různorodé informace poskytnuté prostřednictvím proměnných.

V šablonách není pouze možné vkládat statický text nebo hodnoty, ale také dynamicky kontrolovat, zda jsou hodnoty za zástupnými znaky vyplněné či prázdné. Tato funkcionalita umožňuje flexibilní nastavení obsahu šablon na základě konkrétních podmínek. Níže jsou uvedeny příklady použití.

Kontrola, zda je hodnota vyplněná #

{{#reklamace-jmeno}} Tento text se zobrazí, když je hodnota jména zákazníka vyplněna. {{/reklamace-jmeno}}

V tomto příkladu se text uvnitř bloku mezi {{#reklamace-jmeno}} a {{/reklamace-jmeno}} zobrazí pouze tehdy, když je hodnota jména zákazníka vyplněna.

Kontrola, zda je hodnota prázdná #

{{^reklamace-jmeno}} Tento text se zobrazí, když je hodnota jména zákazníka prázdná. {{/reklamace-jmeno}}

Naopak v tomto příkladu se text uvnitř bloku mezi {{^reklamace-jmeno}} a {{/reklamace-jmeno}} zobrazí pouze tehdy, když je hodnota jména zákazníka prázdná nebo není vyplněna.

Důležité #

Je klíčové dodržovat syntaxi těchto kontrolních bloků. Při použití bloku {{#reklamace-jmeno}} by měl být odpovídající konec bloku uveden jako {{/reklamace-jmeno}}. Totéž platí pro blok s kontrolou prázdnosti, kde je začátek bloku označen jako {{^reklamace-jmeno}} a konec bloku jako {{/reklamace-jmeno}}.

Tímto způsobem lze efektivně ovládat obsah šablon a generovat personalizovaný výstup na základě konkrétních podmínek. Ujisti se, že tyto kontrolní bloky jsou správně strukturovány, aby nedošlo k chybám při generování e-mailu, SMS nebo PDF dokumentu.

Přehled zástupných znaků #

Zástupné znaky pro reklamace

Zástupný znakPopisPříklad
{{reklamace-jmeno}}Jméno zákazníkaJan Novák
{{reklamace-telefon}}Telefon zákazníka+420777777777
{{reklamace-email}}E-mail zákazníka[email protected]
{{reklamace-mesto}}Město zákazníkaPraha
{{reklamace-ulice}}Ulice zákazníkaPražská
{{reklamace-psc}}PSČ zákazníka10000
{{reklamace-firma}}Název firmy zákazníkaMoje Firma
{{reklamace-ico}}IČO zákazníka11111111
{{reklamace-kod}}Kód reklamace (vygenerováno systémem)TEST/2023/1
{{reklamace-datum}}Datum přijetí reklamace20.3.2023
{{reklamace-datumNakupu}}Datum nákupu20.3.2022
{{reklamace-doklad}}Číslo dokladuFA0001
{{reklamace-pozadovaneVyrizeni}}Požadovaný způsob vyřízeníVrácení zboží, Sleva z ceny zboží
{{reklamace-zavada}}Závada produktuNefunkční
{{reklamace-produkt}}Název produktuMůj produkt
{{reklamace-pocet}}Počet produktů2
{{reklamace-kodProduktu}}Kód produktuT2
{{reklamace-cena}}Cena produktu123
{{reklamace-mena}}MěnaCZK
{{reklamace-ean}}EAN produktu1234567890123
{{reklamace-zpusobVyrizeni}}Způsob vyřízení reklamaceZamítnuto
{{reklamace-datumVyrizeni}}Datum vyřízení reklamace18.3.2023
{{reklamace-vyrizeniKomentar}}Komentář k vyřízeníLibovolný komentář k vyřízení např.: důvod pro zamítnutí

Zástupné znaky pro vratky a výměny

Zástupný znakPopisPříklad
{{vratka-jmeno}}Jméno zákazníkaJan Novák
{{vratka-telefon}}Telefon zákazníka+420777777777
{{vratka-email}}E-mail zákazníka[email protected]
{{vratka-adresa}}Adresa zákazníkaMěstská 123, Praha 1
{{vratka-datum}}Datum přijetí vratky20.3.2023
{{vratka-datumNakupu}}Datum nákupu20.3.2022
{{vratka-objednavka}}Číslo dokladuOBJ0001
{{vratka-banka}}Bankovní spojení na zákazníka12345678/0800
{{vratka-staryProdukt}}Produkt, který zákazník vrací/vyměnujeMůj produkt
{{vratka-novyProdukt}}Produkt, za který chce zákazník ten starý výměnitMůj nový produkt
{{vratka-duvod}}Důvod vráceníŠpatná velikost
{{vratka-z-eshopu}}Značí, zda byla vratka přijata skrz webový formulář na e-shopu (1/0)1

Ostatní zástupné znaky

Zástupný znakPopis
{{url-sledovani}}URL pro sledování případu
{{kod-vyzvednuti}}Kód pro vyzvednutí (pouze u případů na pobočku)
{{instrukce-pro-odeslani}}Instrukce k odeslání zboží (pouze u e-shop případů)
{{pobocka-nazev}}Název pobočky, ke které případ náleží
{{pobocka-adresa}}Adresa pobočky, ke které případ náleží
Updated on 25. 3. 2025

What are your Feelings

  • Happy
  • Normal
  • Sad
Share This Article :
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Pinterest
Tabulka obsahu
  • Co jsou zástupné znaky?
  • Typy zástupných znaků
  • Kontrola, zda je hodnota vyplněná
  • Kontrola, zda je hodnota prázdná
  • Důležité
  • Přehled zástupných znaků

Recenze

"Velice vstřícná zákaznická podpora a vysvětlení používání krok za krokem. Fandíme začínajícímu projektu. Ovládání doplňku je intuitivní a přehledné. Doporučujeme."

Administrator, denity.cz

"Doplněk nám pomohl vyřešit kompletní administraci jak vratek tak reklamací zboží. Ocěňujeme možnost nastavit si vlastní texty notifikačních emailů a také komunikaci s vývojářem tohoto doplňku. "

Administrator, raxi.cz

"Skvělý doplňek pro řešení reklamací, přehledné a intuitivní. S instalací rovněž nebyl problém, doporučuji."

Vojtěch Fehér, ostravape.cz

Často kladené dotazy

Máte napojení na e-shop systémy?

Ano, krom toho, že můžete formulář umístit na jakýkoli web, máme integrace na e-shopové platformy Shoptet a PrestaShop. Díky těmto integracím můžeme například automaticky předvyplnit formulář podle údajů z objednávky.

Můžu si přizpůsobit SMS a mailovou komunikaci?

Samozřejmě! Práce se šablonami je základ našeho systému a vše si můžete podle svého přizpůsobit.

Mám více poboček či e-shopů, zvládnete to?

Není problém! Přesně pro takové případy je systém jako dělaný. Můžete si vytvořit několik poboček a dokonce jim nastavit individuální údaje - např.: pokud máte pro pobočku jiné IČ.

Dostávají zákazníci nějaké notifikace?

Ano! Zákazníci dostanou notifikace jak e-mailem, tak přes SMS v závislosti na stavu případu. To, jestli chcete notifikaci odeslat si můžete vždy zvolit před uložením. 

Mohou mít zaměstnanci svůj vlastní přístup?

Samozřejmě! Každý zaměstnanec může mít svůj účet a specifická oprávnění. Přihlašování uživatelů probíhá přes unikátní webovou adresu pro Vaši firmu.

Umí systém generovat reklamační protokol v PDF?

Ano, systém sám generuje potvrzení o přijetí i vyřízení a automaticky je odesílá i zákazníkům jako přílohu v e-mailu.

Podporuje systém více jazyků?

Primárním podporovaným jazykem pro formuláře je čeština, ale od října 2023 podporujeme i slovenský jazyk.

Usnadněte si práci a evidujte s námi.

Zkuste to, zdarma
Stránky

Domů

Ceník

Funkce

Přihlášení

Registrace

Podpora

Dokumentace

Kontakt

Obchodní podmínky

Ochrana osobních údajů

Zpracovatelská smlouva

Reklamačník

Vojtěch Fárek, Merklín 113, 36234. Česká republika. IČ: 07895127. Neplátce DPH.

+420 777 804 420

[email protected]

  • Sledovat
  • Sledovat
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}